Jeepsafari !! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Jeepsafari !! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Jeepsafari !!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

23 November 2007 | Vietnam, Hanoi

He hallo!

Met mij nog steeds alles ok! In Dalat is het weer niet zo goed als in de Mekong, maar dat maakt het er zeker niet minder leuk op.

Na een zeer gezellige avond in Dalat met Sylvia, Kathleen en Ruben (allemaal ontmoet in de bus), heb ik een heerlijke nacht gehad. Voor 6 Dollar kun je echt lekker slapen ;-)

En wij hebben vandaag een trip gemaakt door de omgeving van Dalat met een jeep :-)
Wij zijn Ruben en ik. Ik heb hem leren kennen tijdens de bustrip naar Dalat. En gisteren hebben wij besloten samen een jeep te huren.
Dalat is de thuisbasis voor de Easy Riders; een groep van motorrijders, die als speciale gidsen fungeren. Gidsen die afwijken van de geijkte paden.
Aangezien het weer niet echt lekker is, en je ook geen motorkleding aankrijgt (en toch echt al 300.000 toeristen er gebruik van hebben gemaakt), hebben Ruben ik en besloten niet op de motor te gaan.
En toevallig zijn de Easy riders ook in het bezit van een 4X4 Jeep! En die hebben wij dus genomen. :-)

Vandaag weer vroeg op voor onze trip. Mr Hien kwam ons om 8 uur halen. Wij hebben een goede gids aan hem, aangezien hij de oprichter is van de Easy Riders.
En dat merken wij ook al erg snel. Om de haverklap stoppen wij bij een plek, waar naar ons idee niets te zien is, maar toch...
Een bloemenkwekerij, een koffieplantage en een zijdeworm houder.
En ook bij een 'minority village'. Wij waren op dat moment geen andere toeristen, en die kwamen ook echt niet vaak. Omdat mr Hien hun taal sprak, en er wel geregeld kwam, hadden wij wel toegang. Daar hebben een tijdje rondgelopen. En wij werden zelf uitgenodigd in huizen.
Erg leuk om de mensen echt te ontmoeten en te mogen kijken hoe zij leven. En ergens in dit dorp heeft nu een man, mijn foto als screensaver op zijn telefoon!! ;-)

Daarnaast hebben wij ook wel culturele uitstapjes gemaakt naar de Dragon Pagoda, een Christelijke Pagoda (alleen herkenbaar aan het kruis op het dak) en the Crazy House (van een wanabee Gaudi).
Het landschap in de omgeving is geweldig. Omdat het hoger gelegen is, en ook vaak wat minder zonnig, groeit er ontzettend veel. Wij komen vele landerijen tegen met allerlei groenten, thee- en koffieplantages en allerlei knollen.
De rest is jungle....maar niet overal. Ik ben erg onder de indruk als Hien ons wijst op een aantal kale plekken op de bergen. Na ruim 30 jaar kan daar nog (bijna) niets groeien door Agent Orange van de Amerikanen ;-(

En dan hebben wij bij een kleine zijde fabriek het proces van een zijderups naar een geweven kleed kunnen zien. En wij zijn ook nog bij een van de vele watervallen in de buurt geweest; de Thai Voy waterval (ookwel Olifant waterval genoemd, omdat er een paar grote keien liggen, die bedekt zijn met een klein laagje gras als de huid van een olifant). Daar zijn wij ook een nog stuk gaan 'wandelen' naar bijna onder de waterval. Dit was nog een hele onderneming, omdat wij over verschillende glibberige rotsen over moesten. Deels lopend, deels op mijn kont, heb ik het toch gered. ;-( Mooi uitzicht...voor zoveel zweetdruppels en hartkloppingen...maar ik heb het gered...
Oftewel...weer een geweldig dag!

Morgen ga ik zelf het centrum van Dalat verkennen....maar eerst lekker beetje uitslapen. En beetje relaxen...

Liefs, Wen

  • 23 November 2007 - 15:43

    Sjakkie:

    Ha die Wen, wat een super mooie reis. Wat een indrukken doe je op. Leuk dat je zoveel mensen tegenkomt en iedere keer uitstapjes met andere reizigers kunt maken. Ik lees met veel plezier je verhalen en kijk met nog meer plezier naar je foto's. Geniet ervan, Liefs, sjakkie

  • 23 November 2007 - 18:53

    Nicole:

    heej Wendy! ik heb nog niet alles gelezen...pff wat n verhalen al in zon korte tijd, maar heb wel foto's gekeken. ziet er echt gaaf uit joh!
    Veel plezier!

    Groetjes Nicole
    ps. Ik mag naar Tenerife met de WW :D:D

  • 24 November 2007 - 10:36

    Nicole:

    hej wendy, ik lees net op nu.nl dat er een zware storm over vietnam raast....hopelijk heb jij daar geen last van!
    groetjes Nicole (v A)

  • 24 November 2007 - 21:32

    Mam En Pap:

    Wat een verslag; Heerlijk. Wij zoeken alle plekjes die je noemt, stiekum op internet op. Wat een leuke mensenfoto's weer. Dat wordt weer feest voor de afdrukcentrale. Bon Voyage. Liefs x x

  • 25 November 2007 - 12:30

    Noreen:

    Ha die Wendy,

    HA klinkt verre van saai die reis naar Vietnam, ben ontzettend jaloers !
    Liefst vanuit een druilerig Delft...

    Kussen,
    Noreen & de rest van de fam.

  • 25 November 2007 - 12:31

    Noreen:

    enne wat een mooie foto's !!! enne is Ruben een potentieeltje hahahaha

  • 25 November 2007 - 16:16

    Mascha:

    Hee die Wen,

    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal beleeft! Het klinkt echt heel mooi en bijzonder en blijkbaar ontmoet je steeds mensen om je uitstapjes mee te maken, da's ook wel heel erg leuk zeg.
    Duizelt je het niet al van al die indrukken?
    Over indrukken gesproken, in Costa Rica hebben wij er ook zoveel opgedaan. Het was ook echt prachtig daar. Wij zijn sinds een paar dagen weer in Nederland en ik had het nog even uitgesteld mijn mailbox te openen... Vandaar dat ik nu pas iets laat horen, maar nu ga ik je op de voet volgen hoor haha.
    Zelf vind ik het wel weer wennen hoor hier in de kille, grijze realiteit. Ok, klinkt wel erg dramatisch, maar tis wel even omschakelen zeg maar.
    Geniet er dus maar heel veel en met volle teugen van!
    Heel veel plezier,

    een dikke knuffel en liefs van Mascha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 65823

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: