De keizersstad Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu De keizersstad Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

De keizersstad Hue

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

02 December 2007 | Vietnam, Hué

He hoi!!

Inmiddels ben ik ik enkele dagen in Hue geweest. De stad zelf is niet echt heel erg bijzonder.
En het heeft ook niet echt een backpackers centrum, dus in de avond heb ik niet erg veel activiteiten meer ondernomen. Door de dag des te meer...

Vanuit Hoi An, was het een zeer relax en kort busritje. Rond 12.00 uur aangekomen.
Nadat ik een hotel had gevonden (snel gevonden, omdat ik degene heb genomen waar de bus voor stopte), ben ik wat rond gaan lopen met mijn LP in de hand.
Eerst langs het Mandarin Cafe.

Daar heb ik direct een tour voor de dag erna geboekt. En kreeg ik een leuke wandel route, die ik direct daarna ben gestart. Hue was enkele eeuwen geleden de hoofdstad van Vietnam. En het was dan ook de plaats waar vele keizers hebben geleefd. En dat is nog goed te zien.

Het echt centrum van Hue is de citadel. Eerst ben ik langs enkele ingangspoorten aan de buitenkant gelopen. En de vlaggentoren.
Vervolgens bij ik bij de hoofdingang de citadel ingegaan. En dan kom je binnen in een enorm groot complex. Met prachtige tuinen, vele verschillende gebouwen en standbeelden. Ik heb daar enkele uren rondgewandeld. Het weer was ook geweldig, dus dat werkte prima mee.

Aangezien de uren voorbij schoten, besloot ik na de citadel maar weer richting mijn hotel te gaan. Nog even wat gegeten bij een leuk restaurantje; doven werken daar in de bediening. En ik heb de meest geweldig 'pancake' gegeten. Ditmaal geen zoete, maar eentje met groenten en vlees.

Die avond ben ik om de hoek van mijn hotel nog wat gaan eten. En erg vroeg mijn bed ingegaan. Toch wel vermoeiend dat vakantievieren :-)

De dag erna weer vroeg uit de veren. Ik werd opgewacht bij het Mandarin cafe, om vervolgens naar de drakenboot te gaan. Dit lijkt wel een enorme huiskamer op een boot....
Met een grote groep toeristen gingen wij op weg.

Eerst naar de Thien Mu pagoda. Deze zeventraps pagoda, ligt niet buiten het centrum. De tuin achter de toren, was prachtig. Helemaal leuk om een kijkje te kunnen nemen in het klooster, waar jonge jongens aan het studeren waren.

Daarna verder naar de Tu Duc tombe. Een van de mooiste in de omgeving. En dat was het zeker. Deze tombe lag alleen wel een eindje van de rivier...en jawel....mijn eerste scooter ervaring was dan ook een feit. Achterop bij een heel kleine mannetje, schuurden wij naar de ingang van de tombe. En dat zonder helm, blote benen en slippers...Een ervaring, die ik niet erg graag nog een keertje wil overdoen...:-(

De keizer liet door zijn slaven dit complex bouwen. Het was voor hem een plaatst om te ontspannen met zijn 104 vrouwen. Nog afgezien van zijn vele servants.
Naast het meer, liet hij een kleine kapel bouwen, een rustplek aan het water, een theater en nog veel meer....Uiteindelijk ook zijn graf, alleen weet niemand waar dat precies ligt. Hij heeft alle mannen die dit graf hebben gemaakt laten onthoofden. Zodat dit (inclusief al zijn schatten) nooit gevonden zou worden.

Na deze tombe op weg, naar een tempel. Deze werd echter niet echt aangeraden door onze gids, dus besloten wij een kleine wandeling te maken langs de kade van de Parfume Rivier. Ondertussen werd op de boot onze lunch klaar gemaakt.

Na de lunch op de boot, voeren wij verder naar de Minh Mang Tombe. Ook een zeer gerenormeerder keizer. Hij had meer dan 400 vrouwen ;-) En nog veel meer kinderen.
En ook hij liet een geweldig paleis, met vele verschillende panden, meren, tuinen en beelden bouwen. Zijn tombe is ook zichtbaar.

Vanaf deze laatste tombe hebben wij nog ruim 1.5 uur terug gevaren naar Hue. En heerlijk onspannen genoten van het uitzicht en de zon.

Die dag erna (vandaag) ga ik verder naar Hanoi. Deze ochtend lekker uitgeslapen en daarna nog even over de markt gewandeld. En genoten van een zonnetje in het park.
Mijn koffers zijn gepakt, en ik ga zo richting treinstation.

Tot in Hanoi!!

Liefs,
Wendy

  • 02 December 2007 - 10:45

    Ric:

    Ik hoop niet dat je naar de kapper van de monniken bent geweest! Het wordt cliché om te zeggen maar : oh wat is het mooi! Een restaurant met dove bediening: ik heb het idee dat ik die hier ook vaak tref :-)
    Kus
    Ric

  • 03 December 2007 - 13:01

    Desiree:

    Hallo Wendy
    Eindelijk de tijd gekregen om je mooie verhalen te lezen. Ik dacht dat ik ondernemend was, maar jij verslaat me!
    Geweldig die ervaringen! Misschien dat ik na kerst toch nog een Vietnammetje doe ;)
    Ik zei het al eerder; het is niet te doen om je in Hanoi te ontmoeten, ik moet via Bangkok om te kunnen vliegen. En buiten het feit dat het 200 euries kost, lukt me dat gewoon niet meer op tijd.
    Jammer, maar helaas. Morgen ga ik naar Bangkok, ik ben uitgenodigd voor het partijtje van Bumibol :)
    Nog heel veel reisplezier en tot ziens

  • 03 December 2007 - 15:06

    Mam En Pap:

    Met zulke verhalen leer je nog eens iets bij, over landen en volken. Die keizerlijke gebouwen zijn echt de moeite van het bekijken waard; maar die brug met al die brommertjes vinden wij ook heel gaaf. Intussen in Hanoi? Zal wel. With love from Groesbeek X X

  • 05 December 2007 - 19:22

    Mascha:

    Hee lieve Wen,

    Jeetje je blijft veel beleven zeg. En wat zitten er pareltjes van foto's tussen joh!
    Kan me voorstellen dat dat scooterritje niet echt een hoogtepunt was qua lekker gevoel, ondanks je motorervaring..
    Maar inderdaad ook wel vermoeiend he al die indrukken, past er nog wel iets bij haha..?!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 65800

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: