Candelight Pancake - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Candelight Pancake - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Candelight Pancake

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

26 November 2007 | Vietnam, Hanoi

Xin Chao!

Alles ok in Vietnam....beetje nat, want wij pakken nog een staartje mee van Hagibis / Mitag...Maar voor de rest is het prima.

De Candlelight Pancake is alweer van een paar dagen geleden, maar toch wil ik jullie die niet onthouden. De tweede nacht in Dalat was namelijk heel erg stormachtig (ook wer Hagibis en Mitag).
Wij hadden geen last van overstromingen in de bergen, maar wel veel wind en regen. Gelukkig overdag zonder veel moeite kunnen genieten van onze Jeep tour.
In de avond zijn, wij weer in het Peace hotel gebleven (dankzij de regen). En maar goed ook...Want kort daarna viel de stroom uit in heel Dalat.
De eigenaresse wist snel ergens kaarzen vandaan te halen, en kunnen wij onze avond toch gewoon voortzetten. En het was als vanouds erg gezellig in het peace cafe. En omdat wij allemaal zo enthousiast waren en gezellig, bood de eigenerasse zelf een pannenkoek aan. Die vervolgens langs alle tafel is gegaan...
En toen na enkele uren de stroom weer werkte, hebben wij gevraagd de lichten uit te doen. Om onze candlelight sfeer niet te bederven. Oftewel weer een erg gezellige avond.

De dag erna heb ik afscheid genomen van Ruben (hij ging door naar hanoi) en heb ik Dalat verkend. Rondom het meer gelopen (het was inmiddels een erg mooie zonnige dag). Enkele pagoda's bekeken, het station, de katedraal, de markt en het levendige centrum. De foto's spreken voor zich.

De dag erna ben ik vertrokken naar Nha Trang. Een rit van ruim 5 uur, die zeker niet saai was. De passen door de bergen waren geweldig om te zien. En uiteindelijk zicht op zee.
Aangekomen in NT, direct de nachtbus naar Hoi An besproken. Maar wij hadden nog ruim 4 uur om NT te verkennen.
Met drie duitse meiden (Eva, Katrien en Christel) zijn wij eerst naar de kust gegaan...De golven waren geweldig.

En daarna door het centrum gelopen en tegen de specialiteit van NT aangelopen....kreeft op de BBQ op straat...Dat konden wij niet voorbij laten gaan. En wij hebben gesmuld!!

Na nog en kleine wandeling door het centrum (het is echt een strand plaats) op zoek naar een licht diner. Wij hadden tenslotte 12 uur in de bus te gaan.
Na heerlijke visgerechten op weg naar de bus. Een slaapbus, maar soort van bedstoelen. Wij hadden de hele achterbank voor ons vieren. Erg gezellig.
Na twee stops en toch best wel wat uren slaap, zijn wij vanochtend om 7 uur aangekomen in Hoi An. De zoektocht naar een goed hotel had nog wel wat voeten in aarde.
Een kamer zou al om 9 uur beschikbaar zijn in een ok hotel, maar zojuist toch besloten naar de overburen te gaan. Daar kost het 2 USD meer, maar ziet er veel beter uit.
En de kamer konden wij meteen in. En dan zodadelijk het druilerige Hoi An maar eens gaan verkennen!!


Super dankjewel voor al jullie lieve berichten!!
@ Nicole: Wauw....Tenerife. Ik ben jaloers. Hebben zij nog een A of R nodig??
@ Mascha: Goed te horen dat Costa Rica erg goed bevallen is. Heel veel succes met je eerste werkdagen!
@ Noreen: Had zelfs kans gehad Ruben eerder tegen het lijf te lopen, aangezien hij in Delft heeft gewoond ;-)
@ Iedereen: Zodra ik snel internet heb ik gevonden, zal ik nog meer foto's plaatsen. Mijn camera wordt grondig gebruikt!!
@ pap en mam: Dikke kus!


Tot snel

Liefs,
Wen

  • 26 November 2007 - 08:16

    Mam En Pap:

    Xin Chao! je begint het al te leren. Hagidis is gelukkig omgedraait, dus nu hopelijk iets droger. Leuke plaatjes weer. Succes en plezier met volgende traject. Leuk reisje toch. Liefs xx

  • 26 November 2007 - 08:46

    Dees:

    Wen, ben steeds weer verbaasd hoeveel je in zo'n korte tijd beleefd en dat je ook nog tijd hebt om er prachtige reisverhalen van te schrijven. Ik heb bijna geen tijd om ze te lezen ;-) Mooie foto's ook. Je maakt snel vrienden daar, of voel je je ook wel eens "alleen"? Heel veel plezier!

  • 26 November 2007 - 10:10

    Marloes:

    Geweldig Wen, ik krijg er alleen verschrikkelijk de reis-kriebels van!

  • 27 November 2007 - 21:42

    Gerard En Nancy:

    Ha die Wen,

    Fantastisch die verhalen, wat je allemaal beleeft en zo veel. Vet indrukwekkend hoor. Leuk ook dat je telkens nieuwe reisgenoten ontmoet. Is denk ik wel gezelliger dan in je uppie hè. Bedankt dat je ons op deze manier laat meegenieten. Ik volg je op de voet hoor meis. Nou ja ...... voet?
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes en tot later.
    Dikke knuffel xxx
    Gerard en Nancy

  • 28 November 2007 - 07:28

    Alma:

    He Wendy, eindelijk een keer je site bekeken. Als ik dit zo lees, is Vietnam goed te doen als toerist. En als ik je foto's zo zie lijkt het me supermooi!!!
    Wat zie en doe je veel. Geniet er van!
    Groetjes!

  • 01 December 2007 - 10:14

    Femke:

    He Wen,

    Sorry voor deze, pas late, reactie. Alle verhalen hebben we gevolgd en met plezier gelezen. Wat een leuke dingen maak je mee zeg!! En we moeten weer helemaal terug denken aan onze fantastische tijd in Vietnam; wat een GE-WEL-DIG land!!!

    De foto's zijn ook leuk bij je verhalen, zo wordt het allemaal veel duidelijker. En meid, je maakt erg mooie foto's!!

    Ook leuk dat je zoveel mensen onderweg ontmoet. Volgens mij hoef je geen dag alleen te zijn, als je dat niet wilt. En je kan ontzettend veel opsteken van andere reizigers, vooral veel tips.

    Wij wensen je nog ontzettend veel reispleizer toe. Veel succes onderweg, maar dat gaat helemaal lukken.

    We spreken elkaar weer als je terug bent. (Kom maar niet te snel hoor, want het is hier koud en nat en erg stormachtig ;-(((

    Dikke kus Femke en Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 65828

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: