Tempels, tempels ...tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Tempels, tempels ...tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Tempels, tempels ...tempels

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

17 November 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

he hallo,

Mijn eerste berichtje uit het verre Azie. Mijn eerste twee volle dagen in Siem Reap zitten erop. Ik had me voorgenomen een beetje relax te starten, maar dat is direct de mist in gegaan. Aangezien het de komende week alleen maar slechter weer wordt (oftewel meer kans op regen) heb ik toch meteen mijn programma volgegooid. Het was wel even schakelen' na 11 uur vliegen, vier uur wachten in Bangkok en daarna nog 1 uurtje vliegen, ben je in Siem Reap. Op een heel klein vliegveld kom je aan.
Nadat mijn pickup service even op zich had laten wachten, ben ik dan op weg gegaan naar Siem Reap. En dan waan je je direct in een ander wereld deel. Veel tuktuks op de weg, rijstvelden langs de weg, stralende zon...Na klein half uurtje aangekomen in mijn hostel. Het ziet er keurig uit; schoon en gezellig. En van allerlei gemakken voorzien; gratis internet, gratis thee en fruit, gratis massage, gratis water! Heel handig allemaal; maar ook de sfeer is super.

En dan heb ik direct ook een driver geboekt voor de komende dagen. Gisteren werd ik na een prima ontbijtje opgehaald door Pros. Een ontzettend lieve man, die naast ' hello' geen woord engels spreek. Maar geen probleem, op de kaart aanwijzen waar je wilt zijn en Pros zorgt ervoor dat je er veilig komt.
En daarnaast zorgt hij voor flesjes koud water en natte doekjes. Geen overbodige luxe, aangezien het bijna 30 graden is, met een pittige luchtvochtigheid.
Ik ben begonnen met de grote tour; voor kenners: Banteay Srey, Benteay Samre, Pre Rup, Preah Khan... En daarna ben ik de Phnom Bakheng opgelopen voor de zonsondergang. Deze is echter in het water gevallen, aangezien wij met een enorme hoestbui allemaal van de berg zijn afgespoeld. Jammer... En zeker met de grote tour zie je ook steeds meer van het landschap; vrouwen die langs de kant van de weg in een grote pot koken, vogelverschrikkers in allerlei soorten en maten bij begin van het erf, kindjes in schooluniforms op te grote fietsen en het liefst nog met z'n drieën erop. Dat is even wat anders dan het natte Delft.
Na de regenachtige zonsondergang, ben ik in overdekte tuktuk naar hostel gegaan. Na heerlijk douche heb ik bij mijn hostel heerlijk hapje gegeten en daarna vroeg mijn bed in. Ik denk dankzij een jetlag is het echter mijn tweede nacht geweest, waarop in midden in de nacht een tijd heb wakker gelegen. Gisteren nog niet echt een probleem, echter vandaag gaat mijn wekker om 4.30 uur.
Ik wil namelijk de zonsopgang zien bij Angkor Wat. Toch fris eruit en op weg (wederom met Pros) naar DE tempel. Ik heb een mooie plekje kunnen bemachtigen en een mooie zonsopgang gezien. Jammer van de vele wolken, maar ondanks dat een prachtig gezicht. Daarna de tempel zelf uitgebreid bekeken en daarna nog even een ontbijtje genomen met uitzicht op de tempel. Daarna ben ik verder gegaan langs de kleine tour; Angkor Thom met Bayon, Tao Prohm en afgesloten met Banteay Kdei. Het slaap gebrek begint er dan behoorlijk in te hakken, en ook aangezien een tweede bui mij heeft bereikt, besluit ik terug te gaan naar mijn hostel.
Inmiddels lekker gedoucht en mijn foto's opgeslagen.

Zo dadelijk nog een massage en lekker hapje in centrum van de stad. En dan kan ik er voor morgen weer helemaal tegenaan. Er staat nog een dag tempels op het programma.
Tot zover!

Liefs,
Wendy


@ Femke en Marc; super dankjewel voor jullie tips. Ik heb vele inmiddels kunnen uitvoeren. Tegen die -hard als jullie kan ik echter niet op, maar ik doe mijn best.

  • 17 November 2010 - 11:34

    Femke&Marc:

    Hoi Wen,

    Wellicht ten overvloedde: vergeet sunrise bij Phnom Bakheng niet. Via het 'olifantenpad' naarboven. (wel zaklamp meenemen, want het is aardedonker.).

    Veel plezier!
    liefs

  • 17 November 2010 - 12:41

    Desiree:

    Lieve Wen, wauw! Ik ben onder de indruk van wat je allemaal in 2 dagen hebt ondernomen... je stort je er helemaal in! Enne, als je nog eens moet gapen, denk dan even aan mij (ik slaap zelden meer dan 5 uur per nacht) ;-) Een heeeele voorspoedige reis. Dikke kus, Dees

  • 17 November 2010 - 13:00

    Fenneke En Evi:

    He Wen,
    samen met Evi heb ik je eerste verslag gelezen. Niet te geloven dat je pas een paar dagen weg bent en nu al zoveel hebt gedaan en gezien! Wij lezen mee en zoeken het op in de atlas. Dat is al avontuur genoeg... ;) Dikke kus!

  • 17 November 2010 - 15:44

    Nicole:

    Wat een mooie foto's: prachtige tempels en goed licht, helemaal super! Veel plezier en veel liefs ook van Casper en Arnout

  • 17 November 2010 - 19:23

    Mascha:

    Hee lieve Wen,

    Wat heb je inderdaad al veel beleefd zoals iedereen schrijft en meteen mooie foto's gemaakt!

    Geniet met je mee vanuit ons steeds kouder wordende landje.

    Veel liefs,
    Mascha

  • 17 November 2010 - 20:01

    Dirk, Tineke En Kids:

    Hoi Wen

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. De foto's zijn geweldig en het verhaal is helemaal te gek. We zullen je de komende weken dan ook met plezier blijven volgen. Omdat we de komende periode zelf niet ver weg zullen gaan doen we het maar met jou foto's. Geniet ervan en houdt ons op de hoogte. Dikke kus en knuffel van ons alle vier.

  • 17 November 2010 - 20:37

    Harald En Jitske:

    Ziet er super uit! Cambodja staat ook nog op ons lijstje, voor later als we groot zijn ;)

  • 17 November 2010 - 21:00

    Mam En Pap:

    Jij bent lekker bezig. Die Cambodjaan Pros weet niet wat ie meemaakt met zo'n witte tornado uit Holland. Met zoveel werk zal hij zelf ook wel eens een flesje "water" nemen. In ieder geval een goede gids. En... je foto's zijn geweldig! Ga zo door, we genieten met volle teugen mee.
    Geniet ze. Liefs uut Grusbek.

  • 18 November 2010 - 09:29

    Krista:

    Hoi Wendy,

    Wat leuk om je uitgebreide verslagen en vele foto's te kunnen lezen en bekijken! En wij maar werken... Nee hoor, je hebt het verdiend! Heel veel succes en plezier! Geniet ervan!

    Groetjes,

    Krista

  • 21 November 2010 - 09:33

    Ton Roelofs:

    wauw Wendy!
    jij durft.
    Schitterende fotoos...
    Mag Pros ook op de foto?
    Heel veel reisplezier en groetjens ook
    van Amina en Vera.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 65648

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: