Eerste impressie... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Eerste impressie... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Eerste impressie...

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

17 November 2007 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Jawel....ik ben gearriveerd in Vietnam!!
Na een korte vlucht vanuit Singapore kwam ik aan op het vliegveld.
Best wel klein voor z'n grote stad. Tijdens de vlucht heb ik kennis gemaakt met Mandy, die naar dezefde buurt moest als ik. Wij besloten samen te gaan. Omdat wij de juiste bus niet konden vinden, hebben wij een van de vele vele taxichaffeurs dan toch maar blij gemaakt.

En toen op weg naar Pham Ngu Lag Area.....dat is een mega onderneming. De straten worden bezeten door brommers....
Verkeersregels en lichten hebben geen echte functie. Brutaal doorrijden, veel toeteren en flink voordringen is het motto. En ondanks deze rijstijl zijn wij veilig aangekomen.

Daar heb ik afscheid genomen van Mandy en ben ik naar mijn hotel gegaan. Mijn spullen even uitgepakt, en iets zomers gekleed (het is hier bijna 30 graden)...op weg...
Ik ben de buurt gaan verkennen. Een erg leuke bruisende wijk. En vooral veel mensen bekeken.

Na wat vergelijkend warenonderzoek ook meteen een tour geboekt voor morgen. De Chu Ci Tunnels staan op het programma.
Aan het eind van de middag ben ik op weggegaan naar Tahi Binh Market. Onderweg door een park gelopen, waar de locals hun sportieve actviteiten ontplooiden. Joggen, soort Chai Chi, 'balletje hooghouden' en de aerobic les werden buiten uitgevoerd.
Vooral dat laatste was en waar schouwspel.

Daarna naar de Market. Geweldig om te zien hoeveel spulletjes er gestalt kunnen worden op een 2m2. Van T-shirts, BH's, schoenen, stoffen tot vis, vlees en kruiden. Een geweldige atmosfeer.
En net toen ik buiten op zoek ging naar een lekker eettentje kwam ik Susie tegen. Een Autralische die ik in Singapore was tegengekomen. Samen hebben wij heerlijk Vietnamees gegeten!

Na heerlijk ontspannen dineetje, met uitkijk op het 'brommer spektakel', ben ik teruggelopen richting mijn hotel, op zoek naar internet...Zie hier het resultaat.

Tot slot:
De wijze waarop het verkeer hier werkt brengt een speciale eigenschap met zich mee. Het oversteken is namelijk een ware survival tocht. Stoplichten hebben zo goed als geen functies, dus een goed moment voor het oversteken is er niet.
Het is dan ook verstand op nul en doorlopen. Als je een constant tempo loopt, wordt je opgemerkt. En schiet iedereen je links en rechts voorbij!!
De ware kunst hiervan heb ik momenteel nog niet helemaal onder de knie, dus ik sluit nog graag aan bij een overstekende local.

Tot zover mijn eerste impressie van HCMC en Vietnam. De foto's moet ik nog even voor gezien laten, want een USB-ingang heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Liefs,
Wendy

PS Uiteindelijk toch nog een compu met USB gevonden...dus alsnog MET foto's.

  • 17 November 2007 - 18:35

    Magdie:

    Wow!!
    ziet er allemaal geweldig uit!
    geniet stiekum mee......
    kus

  • 17 November 2007 - 21:04

    Kim:

    He Wen,
    Klinkt goed allemaal. Alweer een beetje bijgekomen en kunnen relaxen?
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar de rest van je verhalen.
    Liefs Kim

  • 17 November 2007 - 21:52

    Michelle:

    de tegenstelling kan niet groter, wij zijn hier ons aan het voorbereiden op de sneeuw (die gelukkig al genoeg valt!)en jij trekt wat luchtigers aan! Geniet ervan!
    Liefs!

  • 17 November 2007 - 22:04

    Dees:

    Tjee... ik loop hier een beetje door het voor mij net niet meer nieuwe Amsterdam en jij komt in een wildvreemde stad een bekende tegen! Wat een heerlijk verslag, ik voel me nu ook een beetje op vakantie. Veel plezier in de tunnels.
    Liefs, Dees

  • 18 November 2007 - 15:34

    Mam En Pap:

    Toch gelukt die foto's. Hartstikke leuk.
    Jammer dat weersverwachting voor midden Vietnam niet zo best is. Kunnen je eventueel nog van actuele info voorzien met sms-jes. Als jij niet kunt internetten kunnen wij dat nog wel en jouw wat doorgeven over het weer voor midden Vietnam. Nou ja laten we het maar ven aanzien. Hopen je nog te berieken voor de beslissing hoe verder te reizen.
    From Groesbeek with Love

  • 19 November 2007 - 08:34

    Marloes:

    Oh heeerlijk Wen! Klinkt goed allemaal! Wij zetten de verwarming ondertussen nog wat hoger... (je weet hoe dat gaat op maandagochtend)
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 65793

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: