Dag Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Dag Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Dag Siem Reap

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

19 November 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sour Sdei!

Oftewel hallo. Weer een berichtje vanuit Siem Reap. Ook wel heel erg goed te realiseren,
aangezien er een internet café is in het hostel. Vandaag heb ik eigenlijk nog niets uitgevoerd...ook wel eens lekker.
Rond 9.00 uur het centrum ingelopen voor ontbijt en daarna ben ik langs de rivier gaan wandelen. Daar waren zij flink aan
het oefenen voor de boot races van morgen (jammer, maar de repetities zijn ook leuk!).
Daarnaast beetje rondgewandeld door het centrum, met oude markt en Bar street. heerlijk lang op terrasje gezeten en nog ergens lunch gepakt.
Nu in hostel foto's aan het bijwerken en jullie berichten.

Mijn dag van gisteren was wel voller dan vandaag. Ik ben eerst naar de Roulous groep gegaan. Dit zijn 3 tempels net buiten het centrale Angkor complex.
De eerste, Lolei was heel erg klein. De tweede (Preah Ko) en met name de derde (Bakong) werden steeds mooier. Mijn timing was ook prettig; steeds als ik op de terugweg was
kwam er een buslading japanners aan...
Na deze groep zijn wij terug gereden richting Angkor; Pros maakt zich een beetje zorgen om lunch en de tijd; er was namelijk nog heel veel tijd te gaan voor de sunset.
Maar ik had nog wel iets op mijn lijstje staan. Dus eerst terug naar Bayon. Deze tempel vond ik erg mooi, dus wilde ik nog wel keertje zien in ander licht.
En dat is gelukt; nog meer prachtige plaatjes gemaakt en nog meer op mijn gemak gekeken. Zelfs zo goed dat ik ergens op een bepaalde etage ben verdwaald.
Ik moet toch iets meer op de 'gebaande' paden blijven. Daarna naar de Zuidelijke poort. Deze was ik al een paar keer gepasseerd, maar had ik nog niet goed bekeken. En nu dus wel.

En heb ik kunnen constateren dat het een bat cave betreft! Na de poort, langs het pad met olifanten met luie toeristen, en hongerige en badende apen, naar Angkor Wat. Eerst nog even gelunched, bij
favoriete plaats van Pros (prima tent, dus waarom niet) en daarna na de Wat. Via rechter poort naar binnen gegaan en over het gazon de tempel benaderd. En daarna eerst een grote rond erom heen gemaakt,
voordat ik naar binnen ging. Ook nog een plaats bezocht, waar zij druk waren met het plaatsen van nieuwe bogen over de gangen.
En daarna langzaamaan naar binnen; en wat ben ik blij dat ik nogmaals ben gegaan. Een van de steile trappen, die tijdens mijn eerste bezoek ook al opvielen, was nu toegankelijk!
[Ik heb me dus niet goed ingelezen voordat ik hier kwam....] Vanaf de bovenste verdieping een prachtig uitzicht over de omgeving en ook een mooi zicht op de vijf grootste torens. Heel erg gaaf!
En zoals de lucht al deed vermoeden; de hemel brak open. Voor ruim 20 min kwam het met bakken naar beneden. Maar ik zat prima en had een goed uitzicht.
Ben er nu wel achter dat Angkor Wat niet op alle plaatsen waterdicht is...

Nadat de bui was opgetrokken konden wij de steile trap weer naar beneden. Toen heb de andere kant en vele gangen nogmaals doorgewandeld, totdat de zon ging zakken. Het licht werd super mooi.
Zo mooi, dat ik alsnog besloot om nog een keer omhoog te gaan. Net voordat de zon echt was verdwenen heb ik daarna ook snel nog een blik kunnen werpen op het totale plaatje van Angkor, bij de vijver.
Mijn laatste blikken op Angkor ...top!

Mijn bezoek aan Cambodja ziet er alweer bijna op. Vanavond nog langs de Night Market en morgen vroeg op weg naar Laos. Tot dan!

Liefs,
Wendy


PS: Dankjewel voor jullie leuke reacties op de site! Heel fijn om van jullie te horen. Dat doet erg goed!
PS2: Ik heb dit keer een beetje zooitje gemaakt van de volgorde van de foto's. Maar goed...gaat om het idee.
Ik heb een


  • 19 November 2010 - 13:23

    Harald:

    Tempels, tempels, tempels... Heb je nu alle tempels in Cambodja gezien? ;)
    Weer prachtige fotos!

  • 19 November 2010 - 13:24

    Harald:

    Doet me erg denken aan de Maya tempels in Midden-Amerika. Die zijn vaak ook overgroeid door / midden in de jungle.

  • 19 November 2010 - 19:46

    Mam En Pap:

    Heeee Wen, Je laat ons werkelijk meereizen met je prachtige foto's en verslagen. We genieten met je mee. Dit zijn werkelelijk prachtige monumenten die je terecht gekozen hebt om in je reisgeheugen op te slaan. Prachtig.
    Zien uit naar het volgende verslag, maar take it easy. Het blijft jou reis, dus relax and geniet.

  • 20 November 2010 - 18:55

    Zo Maar Een Passant:

    Mooie foto's gemaakt, heel goed om alles alleen nog een keer te bezoeken
    en nu naar laos, luang prabang is prachtig!!

  • 22 November 2010 - 13:41

    Petra:

    Ha Wendy,
    Wat een mooie plaatjes zeg! Heel veel plezier nog.
    Liefs uit Visio-land

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1382
Totaal aantal bezoekers 65631

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: