In en rond Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu In en rond Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

In en rond Hoi An

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

28 November 2007 | Vietnam, Hoi An

Lieve allemaal!!

Inmiddels ben ik een aantal dagen in Hoi An (niet te verwarren met Hanoi...)
Dit is een geweldige stad. Heel erg sfeervol en het heeft zelfs straten zonder brommers ;-)
De mensen zijn erg vriendelijke, er zijn heel veel mooie gebouwen te zien en de stad zelf is al een plaatje.

De eerste dag dat wij aankwamen hebben wij eigenlijk de hele dag een beetje rondgewandeld. Ik was nog steeds met Katrien, Eva en Christina (drie duitsen meiden, met wie ik vanaf Dalat heb gereisd).
Zij waren meer shopfreak dan ik, dus ik heb vele vele kleding winkels gezien. Want dat is ook een eigenschap van Hoi An (maatkleding voor heel weinig geld ;-)

En jawel...uiteindelijk ben ik zelfs voor de bijl gegaan....
Ik heb een broek, twee tops en een tuniek gekocht. De dag erna kun je dan nog een keer terug komen om te passen...en vandaag alles meegenomen.
Het ziet er allemaal heel erg goed uit! Wel allemaal lekker zomers (ben nu eenmaal in die stemming, dus zij komen over een half jaartje uit de kast....)
De rest van de eerste dag hebben wij rustig aangedaan. Wij waren ook nog wel een beetje sloom van bijna 1.5 dag in de bus.

De dag erna zijn wij naar My Son gegaan. In My Son staan nog enkele Cham tempels. In de Vietnam oorlog is het meeste verwoest, maar er was toch nog wel wat overblijfselen te bewonderen.
Erg mooie om deze tempels te zien, die eeuwen geleden zijn gebouwd. Alleen erg jammer dat wij niet de enige waren die dat bedachten...
De toeristen waren in overvloed....Erg jammer dat die dan ook in de meeste foto's voorkomen ;-( Maar het is me toch ook gelukt om af en toe alleen een tempel in beeld te krijgen.
Wij hebben in totaal drie complexen bezocht. Het complex was trouwens zo groot dat wij het eerste stuk met een Jeep moesten afleggen....leuke start van onze tocht.

De duitse meiden zijn daarna met de bus direct terug gegaan naar Hoi An. Ik heb er nog een kort boottochtje aan vast geknoopt. Daar heb ik Bart leren kennen.
Een nederlander die van noord naar zuid Vietnam trekt. Van hem heb ik wat goede tips voor mijn komende bestemmingen gekregen.
Op de boot hebben wij nog genoten van een simpele lunch en zijn wij ook nog op een klein eiland bij wat handicraft shops langs geweest.
De middag heb ik alleen wat door het centrum gedoold. De kleuren van Hoi An zijn geweldig! En mijn fototoestel heeft dan ook niet stil gestaan :-)

In de avond met de meiden nog wat gegegeten. Wij dachten een leuke plek gevonden te hebben langs de rivier, met een mooi uitzicht. Het eten was geweldig (de specialiteit van Hoi An is vis in bananen bladeren), maar na het eten was het toch iets minder....
Elke avond staat bij hoog tij de straat namelijk onder water....en daar heb ik toch behoorlijk natte voeten aan over gehouden ;-)
Misschien toch niet echt een wonder dat Hoi An, zo veel last heeft van overstromingen. Als het elke avond de kade al onder water staat...

Je ziet trouwens niet erg veel meer van de overstromingen. Enkele gebouwen, zijn nog druk bezig met schoonmaken, maar veel zijn gewoon weer open.
Je kunt op sommige plaatsen nog zien tot welke hoogte het water heeft gestaan. En dat was toch wel heel erg hoog....en dat was op 19 november jl. Nog maar een kleine twee weken geleden. Indrukwekkend!

Vandaag ben ik door Hoi An gelopen met Bart. Met de Lonely Planet in onze hand, zijn wij alle bijzondere gebouwen, pagoda's, old houses, Congregations halls en nog meer langsgelopen.
Het was erg leuk om weer eens lekker nederlands te kunnen kletsen. En tegelijkertijd erg veel mooie dingen te zien! En het weer is op dit moment heel erg lekker hier. Dus weer een geweldige dag!

In de avond had ik weer afgesproken met de meiden. Wij hebben net weer heerlijk gegeten en ergens anders nog een cocktail gedronken. Op onze laatste avond samen.
Morgen vertrekken zij naar Hanoi; en ik blijf nog even hier. Ik weet zelf nog niet wanneer ik naar Hue vertrek...morgen ga ik dat beslissen. Omdat ik dit toch wel een erg leuke plek vind, blijf ik misschien nog wel iets langer.

Dus wordt vervolgd....

Liefs,
Wendy


PS Ik wordt uit het internet cafe geschopt, dus morgen meer foto's....

  • 28 November 2007 - 16:06

    Kim:

    nou, zo te lezen heb je het echt prima naar je zin. Mooie verhalen en foto's hoor!
    Geniet er nog even van!
    Liefs Kim

  • 28 November 2007 - 19:46

    Lieve Wen:

    Wat een gezellige en leuke verhalen allemaal weer, echt leuk om je te volgen!!

    Have Fun
    Liefs Michelle

  • 28 November 2007 - 21:32

    Tineke:

    Hoi Wendy,
    Hoi An, zoals jij dat beschrijft, lijkt me een mooie plaats. Ben benieuwd naar de andere foto's. En leuk al die backpakkers die je daar ontmoet. Dat is een van de betere dingen die je kan overkomen als je aan het trekken bent. Niet alleen voor de aanspraak en de gezelligheid, maar ook voor de handige tips en de ervaringen delen met elkaar!!! Geniet maar lekker verder....

  • 29 November 2007 - 13:32

    Mam En Pap:

    Ja, daar is ze dan weer. Daar hebben wij op zitten wachten. Weer een prachtig verhaal. Wij willen alles weten van Hoi An. En maak eens een plaatje van je nieuwe outfit? Vermaak je intussen.
    With love from Groesbeek. xx

  • 30 November 2007 - 12:55

    Mascha:

    Hee lieve Wen,

    Klinkt inderdaad als een prachtige stad. Kan me vorstellen dat je er nog even wilde blijven. Geniet ze! Liefs

  • 02 December 2007 - 10:32

    Ric:

    Doe outfits! Je moet meer tops op maat laten maken! Staat je waanzinnig! Het kleedt super af!
    R

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 65627

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: