Van stad naar zee - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Van stad naar zee - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Van stad naar zee

11 December 2013 | Cambodja, Kâmpôt

Na slechts 1,5 dag in phnom phen gaan we alweer verder. Misschien iets te kort, maar ik heb en nog een mogelijkheid voordat ik uit Cambodja vlieg en ik wil toch erg graag zien hoe het zuiden eruit ziet. Dus weer de bus in.
Iets minder goed geslapen, of in ieder geval minder goed uitgeslapen. Om half zeven bij ontbijt, tuktuk en de bus in. We vertrekken volgens schema maar zijn ruim een uur later nog de stad niet uit. Ze zijn enorm veel aan het bouwen en de weg is heel erg slecht. We komen dan ook ruim een uur later aan dan gepland. Maar dat maakt niet uit. Het is direct al geweldig. Onderweg wordt al duidelijk dat we weer naar ander gebied gaan. Uitgestrekte rijstvelden met hier en daar een berg. Prachtig! Aangekomen in Kep is helemaal fijn. Het is een Heerlijk rustig stadje. Strand, boulevard, lieve mensen maar vooral ook veel opdringerige tuktuks. Die slaan we allemaal van ons af en drinken eerst drankje op terras. En bedenken even wat te doen. Dit is de eerste keer dat we geen kamer hebben geboekt van te voren. Als drankje op is en we enigszins plan hebben regelen we een tuktuk. Volgens de LP zijn 2 hostels slechts 600m van centrum verwijderd maar hebben wel zeezicht / privé strand. Die 600 m is eerder 3 km maar prima. Weg is rustig dus we kunnen ook lopen / fietsen.
We kiezen direct eerste plek. Kamer zijn beetje vies dus ik ga voor slaapzaal. Dat is m'n eerste keer, maar alles moet je een keertje proberen. Lauren moet echt op haar geld passen en omdat het gezellig is samen sluit ik aan. Voor volgende bestemming ga ik wel weer even beter op zoek.
Privé strand, met zwembad en relaxe tuin is ook zeker wat waard. En balkon op de kamer. En dat allemaal voor 5 euro. Prima lijkt me.

Tas op bed gelegd en naar de tuin. Schrijven, lezen, beetje chatten met Nederland (toch wel geweldig dat Facebook en whatsapp) en op zoek naar kamers voor volgende stop. Wat wil een mens nog meer. En vanavond maar eens bellen met m'n jarige papa.

Jammergenoeg was hij nog niet thuis toen ik m'n bed in wilde duiken. Maar boodschap is doorgegeven aan mam. En mailtje en surprise kado dat al ruim een maand in groesbeek ligt zijn aangekomen. Morgen actieve dag op het programma dus duik m'n bed in.

Wen

• 14 December 2013 - 23:55

Pap:

Hoi schat, jouw cadeautje is helemaal in tact bij mij bezorgd door Mam. Hartelijk dank daarvoor. Ja, jammer dat ik jouw lifesessie gemist heb maar je kunt niet altijd alles hebben niet waar. Lief briefje en mooi cadeau. Zal hem goed besteden. Nu dus in zuid Cambodja, ik heb de kust en de eilandjes al weer goed bestudeerd. Mooi daar. Even bekomen van PP.