Van Kompong Cham naar Sem Monorom - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Van Kompong Cham naar Sem Monorom - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Van Kompong Cham naar Sem Monorom

Blijf op de hoogte en volg Wendy

06 December 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Tuktuks halen ons op bij Kheang en brengen ons terug naar kompong Cham. Ze hebben ook al bus tickets geregeld.
Emma heeft ook besloten naar Moldukiri te komen. We wisselen onze dubbel kamer om naar triple als we weer aangesloten zijn op WiFi en electriciteit in Cafe in kompong Cham.
Om 12 uur vertrekken we; dat wordt ook hier een uurtje later. Maar we geven pick-up geregeld dus we zien het wel.
Bus is iets minder fijn dan naar klompje Cham maar ok. Leuk om te zien dat bussen worden gebruikt als post en pakket bezorgers. En dat deze bussen niet allen voor toeristen zijn; meer dan de helft is Cambodjaan. En naar kompong Cham waren we zelfs de enige toeristen. Leuk.
Je wordt wel erg sloom van deze ritten maar genoeg tijd om m'n dagboek bij te werken. En verder te lezen in "first they killed my father" verhaal van overlevende van khmer rouge.

De weg is moeizaam. In de bergen heeft de bus erg veel moeite om vooruit te komen. Maar aan het eind van de dag komen we dan toch eindelijk aan in Sem Monorom. Onze pick-up staat op ons te wachten en brengt ons naar nature lodge.
Prachtige bestemming! De receptie is grote houten hut met verschillende verdiepingen met bar, pooltafel, tafels en verschillende lounge plaatsen. We nemen klein hapje in Cafe nadat we onze spullen in cabin hebben gestopt.
De volgende dag wordt ik vroeg wakker. Prima geslapen. Heerlijk bed. En nu kan ik goed zien waar we precies zijn. We zitten ruim 2 km buiten het centrum en hebben vanuit onze hut uitzocht op de bergen. Onze hut heeft 2 bedden op begaande grond en eentje op hoger geleden niveau. Ruim opgezet en heerlijke bedden. De badkamer is prachtig ingericht en heeft geweldige douche. Wat een heerlijke plek. Als ik wakker ben geniet ik in me eentje extra van deze geweldige plek. En kan ik een beetje laten bezinken wat ik weer allemaal heb meegemaakt.

Deze ochtend doen we lekker rustig aan. Als we allemaal hebben gedoucht gaan we voor ontbijt naar restaurant. Onderweg komen we de vele koeien en paarden tegen die vrij rondlopen op het terrein. Na een heerlijke pannenkoek (de prijs is het enige dag tegenvalt; omdat ze door afstand toch hun gasten wel hebben zijn de prijzen in restaurant ineens zeer on Cambodjaans) blijven we tijdje hangen. We hebben goede WiFi en het is gewoon ook wel lekker om ochtend niets te doen. En wat is niets; lekker chatten met vrienden in Nederland die niet slapen is erg leuk!

Tegen de middag lopen we naar het centrum. We spreken eerst af bij het green house. De eigenaar is jonge vent met allerlei tours, restaurant en hostel. Hij weet z'n zaakjes goed te verkopen maar op een fijne manier. We laten m eind van de dag weten wat onze plannen zijn. De reet van de middag lopen we zonder enig plan rond in sen Monorom. Zonder enige inspiratie gaan we niet op zoek naar bezienswaardigheden. Hierdoor lopen we de markt en het meertje mis. Maar goed; we zijn er even uitgeweest en sfeer van Sem Monorom opgesnoven. Tegen het eind van de dag lopen we terug de berg op. Drinken wat en lopen nog verder de berg op. De sunset Hill is prima voor zonsondergang maar door bewolking is het dit keer niet zo bijzonder.
Terug in nature lodge maken we met Suzan en haar man plannen voor morgen. Daarna hapje eten en ga ik naar onze hut. Ik wil erg graag lezen. Heerlijk genoten van onze douche en lekker gelezen. Na twee uurtjes komen ook Emma en lauren terug. We gaan slapen. Morgen drukke dag gepland.

Wen

  • 10 December 2013 - 21:52

    Mascha:

    Hee lieve Wen, wat heb je toch een ander leven dan ik op dit moment haha! Genietze!!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 65658

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: