Met de boot - Reisverslag uit Tônlé Bĕt, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Met de boot - Reisverslag uit Tônlé Bĕt, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Met de boot

Blijf op de hoogte en volg Wendy

29 November 2013 | Cambodja, Tônlé Bĕt

Lauren heeft dezelfde boot geboekt als ik. Op naar battbang. Samen wachten we in de Golden Villa op onze pick-up. Bij checkout moeten we eerst nog foto's laten maken. Ik krijg ze nog opgestuurd. M'n ontbijt is al klaar. We kunnen gaan. Alleen laat de pick-up nog even op zich wachten. Bijna een uur later is er dan toch een bus. We hebben volgens planning nog half uurtje om de boot te halen. Maar niets is minder waar. We pikken nog aantal mensen op en dan wachten we ergens een hele tijd. En dan wordt een ander busje volledig overgeladen in die van ons. We zaten ok, maar nu boven op elkaar. Op naar de boot. Bij de boot wachten we ook nog hele tijd totdat pick-up arriveert met nog meer mensen voor onze boot. Lauren en ik hebben plekje voorin (ver van motor) weten te bemachtigen. En dan uiteindelijk tegen half tien zijn we weg.
Er zijn vele negatieve verhalen over deze tocht; niet veilig, te druk, slechte stoelen etc. We hadden onze op alles voorbereid en waarschijnlijk daarom valt het absoluut mee. Bankje zijn prima, en kaptein ziet capabel uit. En de omgeving doet alles. Het is prachtig groene omgeving. Overal water planten om ons heen. En dan af en toe een prachtig druivensap dorpje met overal zwaaiende kinderen en lachende mensen. Dit is enorm anders dan SR. Veel fijner.
Halverwege stoppen we nog voor een korte stop en tegen vier komen we aan. Het laatste eind van de trip komen we in contact met Robert en David. Robert gaat met onze transfer mee naar ons hotel. We spreken om zeven uur weer af bij ons hotel. Hotel is prima maar toch ff wennen in vergelijking met golden villa in SR. Dat was een topper. Het hotel voelt beetje vreemd aan maar is wel ok. Veel reizigers dus moet ergens goed fijn. Lauren gaat voor fan en koud water. Ik ga luxer met warm water. Voor 10$ wil ik dat wel uitgeven. Kamer is schoon maar wel erg ver weggestopt. Maar goed; deur dicht en m'n ding doen.
Heerlijk gedouched en opgefrist. Om zeven zijn we op zoek gegaan naar soortgelijke straat als in SR; pub street. Maar we komen er snel achter dat BB anders is. We nemen plek met prima balkon. Eten is niet optimaal dus ik laat het nog even voor nu.
Daarna doen we nog een drankje bij paar plekken. Erg gezellig. We hebben veel lol. In laatste bar nemen ze bijna alle zelf gemaakt rums van de kaart. Ik zip af en toe beetje mee.
En dan rond 12 naar bed; wel ff anders ritme dan Myanmar. Kan niet direct slapen dus ga nog ff op zoek naar plannen voor komende tijd.

Voor morgen hebben we met z'n vieren afgesproken om rondje met tuktuk te doen. James heeft grotere tuktuk dan Seth dus gaat helemaal goed.

X wen



  • 03 December 2013 - 18:51

    Mam&Pap:

    Zo, zo, Dat was een flink tochtje over water. 61/2 uur. Dan moet je toch een houten kont hebben, hoewel er nogal eens wat te wachten viel. Je bent in ieder geval weer heelhuids aangekomen. Heb weer de hele tocht op google earth nagevaren en hier en daar wat rondgekeken. Blijft een boeiende omgeving. Tuk-Tuk ze. Mag zelf kiezen wat wij daarmee bedoelen. Nog dank voor jouw mails. Tot de volgende story, shat. Goede reis.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 65644

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: