Op naar Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Op naar Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Op naar Bagan

Blijf op de hoogte en volg Wendy

15 November 2013 | Myanmar, Pagan

Vandaag is een reisdag; we gaan van Mandalay naar Bagan. Om half acht stappen we in een bus om naar busstation te gaan. Daar stappen we over op lange afstand bus met airco.
We rijden vanaf half negen vanuit Mandalay langs rijstvelden, palmbomen en vele droge beddingen. De weg gaat er zelfs doorheen; we gaan er vanuit dat het in het regen seizoen een andere route is.
Katrien en ik pluizen alle boeken en kaarten uit om tour te maken voor Bagan. We hebben er heel veel zin in.
Rond elf maken we een korte stop en rond half 1 komen we aan. Veel vroeger dan gedacht en gepland maar heel fijn. Na korte introductie van Cora krijgen we de kamers. Aangezien de komende dagen weekend is moeten we ook nog even geld wisselen. Maar daar is meer dan genoeg ruimte voor aangezien onze lunch bestellingen finaal in de soep lopen bij de biertuin in de tuin van het hotel. Dit is de laatste keer dat we hier eten.
Om vier spreken we met groep van acht af om te vertrekken richting zonsondergang. In A-Team bus gaan we op weg. Met handen en voeten leggen we de chauffeur uit dat we ook nog even langs restaurant willen gaan om tafel te reserveren.
En dan op weg naar de Pyathada pagode. We maken direct kennis met de wegen van Bagan; stoffig, hobbelig, los zand. Dus fiets heeft wellicht niet de voorkeur. Maar als snel komen tempels in beeld. De een nog mooier dan de ander. We kijken onze ogen uit. Tussen groene velden, struiken en palmen steken vele vele pagodes af.
Op de pagode is een prachtig terras om de omgeving te bekijken. We zijn op tijd; ondanks dat er verschillende bussen komen hebben we een prachtig plekje kunnen bemachtigen. Het is erg helder waardoor de ondergang niet heel mooi weer zingt op vele wolken maar het is geweldig. Met enkele tempels in silhouetten in de zon is het een prachtig beeld. We krijgen heel veel zin om te gaan toeren.

Na een uitgebreide blik op de omgeving en prachtige zonsondergang vertrekken we richting Bibo restaurant. Een zeer sfeervol, doch klein plekje waar een prachtige tafel is gedekt. De bediening is geweldig en eten meer dan geweldig. Een jong stelt runt dit en doet het met veel verve. Het is geweldig om te zien. Wellicht niet de laatste keer dat we komen.
En als hij ons ook nog tips heeft gegeven voor full moon zijn we helemaal blij. Na korte wandeling, heerlijke douche duik ik m'n bed in. Ik ben helemaal klaar voor Bagan

X Wendy

• 26 November 2013 - 22:08

Yvonne Flerig:

ik keek alweer een poosje uit naar de verslagen, kennelijk had je geen kans om ze op internet te zetten, maar nu eindelijk wel weer, het is ook voor mij alsof de reis na een korte stop weer wordt vervolgd.
    en ik kijk dus ook al uit naar Bagan. Gelukkig maar dat je weer helemaal opgeknapt bent, je bent daar immers niet om ziek te zijn maar om van de reis te genieten!!!
    lieve groet, Yvonne