Mijn laatste allenige dagen - Reisverslag uit Kampung Boyan, Maleisië van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Mijn laatste allenige dagen - Reisverslag uit Kampung Boyan, Maleisië van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Mijn laatste allenige dagen

Blijf op de hoogte en volg Wendy

03 Januari 2014 | Maleisië, Kampung Boyan

Na weer een pittige reisdag kom ik in een mega regenbui aan in Kuching. Taxi geregeld, rijden en inchecken. Prima kamer. Single was op dus ik heb nu kamer met drie bedden. Lekker douchen en m'n bed in.
Hele nacht heeft het enorm geregend. In de ochtend begint het gelukkig op te drogen. Ik ga de stad eens verkennen. Eerst m'n was weg gebracht en daarna naar VVV. Met kaart op zak de stad in. M'n hostel ligt aan de water kant. Leuke promenade en bazaar vol kleine winkeltjes. Leuk vertier. Uiteindelijk loop ik verder de centrum straten uit. Langs wat parken, musea en mooie vijvers. En dan... Begint het dan toch nog een keer flink te regenen. Ik ben voorbereid met poncho en net gekochte paraplu op pad gegaan maar zelfs met deze maatregelen is doorweken het enige. Ik wacht bij overdak op beter weer. Ik zie bij andere overdekkingen ook mensen rustig wachten op beter weer. Als het minder wordt ga ik op pad met m'n plu. Of dat was tenminste het plan. Bij een keer openen is deze stuk. Dan m'n poncho toch maar aan en terug gelopen naar centrum. Koud is het niet. En toch fijn om met je teva's niet zo spastisch alle plassen te hoeven ontwijken. Ik loop terug naar bazaar gebied en regel nieuw plu. En dan genieten van warme chocomelk. Het lijkt wel winter.
In een food court neem lunch net als alle Maleisiërs. Daarna loop ik ook de andere kant nog eens op. Grote hotels en nog grotere malls. Dit land is toch weer een stap meer westers dan Cambodja. Langzaam, heel langzaam, bereid ik me voor op Nederland.
Ondanks de regen toch de hele dag rondgelopen. En de meeste highlights van de stad afgevinkt. Tegen de avond kies ik gezellig plekje aan de waterkant. Ik lees m'n nieuwe boek (heb weer romannetje op de kop getikt) en geniet van eten. M'n maag en infectie zijn bijna volledig genezen. Ik kan dus weer genieten van het eten. Heerlijk!!
Na het eten lopen ik langs promenade. Bij aantal jonge lui die lekker potje staan te jammen blijf ik tijdje zitten. Met een speciaal nummer voor mij sluit ik de avond af.

De volgende dag vroeg m'n bed uit. Ik pak een shuttle naar het cultural village. In soort van openluchg museum zijn aantal (long)houses nagebouwd waar je kunt zien hoe de verschillende (minderheids) groeperingen in Maleisië wonen. Ik had er iets meer van verwacht. Veel 'spelers' spreken geen Engels waardoor het stellen van aanvullende vragen lastig is. En de opzet vind ik soms beetje kinderlijk met een paspoort waarvan ze verwachten dat je dat stempelt bij elk huis. Ik zie ook nog de dans show. De show wordt met name gemaakt door lolbroek. Een show van etnische dansen is het hierdoor niet. Maar wel leuk om gezien te hebben.
Net buiten het museum ligt het strand. Toch iets anders verwacht. Enorm complex met eettentjes ligt er verlaten bij. En op strand is niets te beleven. Toch wel leuk om even over de oceaan uit te kijken. Ik eet hapje en lees m'n roman tot ik m'n shuttle terug pak.
Vandaag geen regen. Het is dan ook direct erg warm. Ik fris me even op in hotel en loop weer de stad in. Ik maak hier en dan wat foto's en schrijf in tentje dit verhaal.
Nog een nachtje slapen en dan komen m'n ouders aan. Ik kijk er naar uit. Maleisische is toch iets minder backpackers dan gedacht / gehoopt. Het is lastiger om andere reizigers te treffen. Hierdoor is het soms beetje alenig. Maar afgelopen week was dan ook niet m'n beste week. Inmiddels is m'n antibiotica keur bijna ten einde, evenals m'n infectie. Eindelijk weer trek en de mogelijkheid om zonder noodzakelijk toilet bezoek een hapje eten. Dat is toch ook wel heel erg fijn
Ik ga zo op zoek naar leuk plek voor diner en m'n laatste avond alleen rondje stad.
Wat fijn dat jullie er bijna zijn, pap en mam. Tot morgen

Liefs wen


  • 03 Januari 2014 - 12:00

    Fenneke:

    Lieve Wen, gelukkig klink je weer een stuk opgewekter! Een infectie in zo'n land lijkt me ook geen pretje. Fijn dat je ouders komen, doe ze de groeten. En heb veel plezier met elkaar.
    xFen

  • 04 Januari 2014 - 22:50

    Barry:

    hallo wendy
    ik hoop dat je samen met jouw ouders een fijne vakantie zal hebben
    ze hebben er in iedergeval zin in
    doe ze de groeten en maak er wat leuks van
    fijne dagen
    beppie en barry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 65786

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: