Dag Cambodja - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Dag Cambodja - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Dag Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Wendy

23 December 2013 | Maleisië, Sepilok

Het tweede deel van m'n vakantie zit erop. Een totaal ander land dan Myanmar. En ondanks dat Myanmar een geweldige indruk heeft achterhalen staat toch ook Cambodja heel erg hoog op m'n favorieten lijstje. Wat heb ik een lieve mensen ontmoet. En met hen kunnen spreken over hun leven hier en vooral de geschiedenis van dit land. Wat een prachtige natuur en geweldige cultuur. Een topper.

De dingen die ik typisch Cambodja vind zijn:
- de vreselijke geschiedenis van dit land. De khmer rouge en de enorme littekens die dit regime heeft gemaakt. Gelukkig op de weg terug maar er moet nog wel erg veel gebeuren.
- het is het oogst seizoen van rijst. Overal zijn mensen op het land bezig. Geen idee of dit een connectie heeft maar toevallig is het ook trouw seizoen.
- op straat zie je veel mensen volleybal spelen en kinderen vliegeren. Of een spel voor twee; parachut / bal iets achterwaarts met je voeten overspelen.
- de straat snacks; kokkels met zout en chilli en nog niet rijpe mango met chili en zout
- als ze het werk hebben trekken mannen hun t-shirts omhoog. Niet bepaald flatteus maar blijkbaar efficiëntie tegen de warmte
- mini busjes met nog onvoldoende laadruimte worden voorzien (door pallet achterop te binden) van extra ruimte. Op deze extra tree worden allerlei spullen vervoerd van varkens, kippen, rijstbalen tot mensen.
- de cassave in mondulkiri en de peper in Kampot
- optimaal ontspannen op stranden en in hammocks
- typisch Cambodjaans eten; amok, lok lok en riet suiker drankjes
- afdingen totdat je erbij neervalt
- m'n reisgezel lauren met wie ik bijna drie wekend heb rondgetrokken
- allerlei kleine karretjes met van alles die zich met toeter of bandje aankondigen
- en alle lieve mensen die ik ben tegengekomen en een stuks van hun leven met me hebben gedeeld....

Dag Cambodja

  • 27 December 2013 - 22:51

    Mam&Pap:

    Hoi Wen, een genot om te lezen hoe jij jouw reis weet te beleven en daar verslag van te doen. Nog een week en dan kunnen we dat samen beleven. We weten dat je intussen al in Borneo tussen de oerang oetangs zit, en misschien gaan wij die ook nog zien. Tot gauw. Liefs uut Grusbek. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 65801

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: