Dag Myanmar - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Dag Myanmar - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Dag Myanmar

Blijf op de hoogte en volg Wendy

25 November 2013 | Cambodja, Phumĭ Ta Phŭl

Afgelopen dagen in Siem Reap m'n Myanmar avontuur een plekje kunnen geven. Het is nu tijd om verder te gaan. Maar hierbij nog een klein opsomming van dit geweldig land.

Myanmar is helemaal geweldig. Een absolute aanrader, maar dan wel nog voor de avonturier. De cultuur, natuur en mensen zijn absolute geweldig maar op het toerisme zijn ze nog niet volledig ingespeeld. En dat is dan ook meteen de charme van het land.
Ik heb m'n ogen uitgekeken, heb steeds m'n verwachten moeten bijstellen maar veelal naar het positieve. En ongelooflijk veel lol gehad met de bevolking. Wat een lieve mensen!

Myanmar is....
- continue toeterende taxi's met name in Mandalay. Met uitzondering van Yangon omdat het daar verboden is
- beenroeiers in het Inle meer
- heel veel goud en bling, bling. Vooral rondom stoepa's, boeddha's, tempels en meer heilige plaatsen.
- Mingalabah!!!
- heel veel zwaaiende en lachende mensen
- bloten voeten; heel vaak
- "only one" ; als je iets bestelde werd er standaard gevraagd of je er eentje wilde
- surprise.... Of bedoelden ze gewoon een blikje sprite
- de longyi; de rok voor zowel mannen als vrouwen. Mannen kunnen m zelfs omvormen tot mini skirt.
- warmly welcome to the tourist!
- knauwende en spugende mannen en vrouwen van de beetle nut
- loslopende honden en katten
- bijna geen geld automaten
- geen westerse ketens zoals Starbucks en McDonalds
- Myanmar curry en vooral veel rijst
- sesam velden, goud blaadjes,
- KW travel; Katrien en ik hebben tourbureautje opgezet als het programma van Cora was beëindigd.
- mountain bikes, fiets, bootjes, Ferry, trein, bus, busjes, lokale bus, pick-up, truck, taxi, paard en wagen en benen wagen.
- monniken in rood / oranje en nonnen in roze in alle leeftijden
- zonsondergangen
- tempels, stoepa's en pagodes
- the great five; Jack, Richard, Marco, Katrien en ik. Ik vond het helemaal geweldig met jullie.
- Jos en Trudy; heel fijn om jullie te leren kennen.

Je komt oren en ogen te kort in Myanmar!
X Wen

• 28 November 2013 - 16:00

Mam En Pap:

Hoi Wen, nou dat was dan het eerste deel van jouw drieluik door Azie en zo te lezen een ongeloooflijke belevenis. Hartstikke mooi dat het zo goed bevallen is. Nou deel twee en drie nog. Dat gaat hopelijk ook weer mooie omtmoetingen, plaatjes en veel plezier opleveren.
    Veel liefs uut Grusbek . Xxx

• 30 November 2013 - 12:01

Katrien En Marco:

Hoi Wendy,

Mooie samenvatting van een bijzondere reis die we bij toeval met elkaar gedeeld hebben. Wat hebben we het toch fijn gehad samen met de mannen.
    Ondertussen zijn we al bijna een week "gescheiden" en is Wendy Tours zelfstandig verder gegaan ;-). Volste vertrouwen in dat dat goedkomt en dat je nog meer prachtige herinneringen gaat verzamelen. We blijven met je meereizen!

Liefs van Katrien en Marco

PS: 1 aanvulling van de vpk op je samenvatting: het gemak waarmee je tegen een spotprijs bvb aan antibiotica kan komen ;-)). En dan nog 1 algemene: de verleidelijke "kus" om een ober aan te geven dat je wilt betalen (Sjimeh).

• 02 December 2013 - 16:24

Jos En Trudy:

Lieve Wendy wat gezellig dat je op ons pad kwam tijdens ons 1e Verre Oosten Avontuur. Ben je 62 krijg je van leuke jonkies goede raad en medicijnen.
    We hebben genoten van de reis ook mede door WK-travel. Een vol maar geweldig aanvullend programma. We hebben het gevoel dat we niks hebben gemist. En in een laadbak zitten is helemaal niet vervelend. Je verslag is prettig leesbaar dus we blijven je achtervolgen.! Ga verder met genieten.....
    Jos en Trudy