Dag Maleisie, hoi nl - Reisverslag uit Delft, Nederland van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Dag Maleisie, hoi nl - Reisverslag uit Delft, Nederland van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Dag Maleisie, hoi nl

Blijf op de hoogte en volg Wendy

28 Januari 2014 | Nederland, Delft

Dag Maleisie, dag Azie avontuur. Na drie maanden ben ik weer teruggekeerd op Nederlandse bodem. Vreemd, maar toch ook wel weer fijn. Vooral erg koud ;-) Maar vooral ook erg leuk om jullie weer te kunnen gaan zien en spreken. Dat heb ik gemist.

Ik heb een meer dan fantastische tijd achter de rug. Niet elke dag was even geweldig, maar deze reis heeft toch wel erg veel hoogtepunten in zich gehad. Een avontuur dat ik nooit ga vergeten en hopelijk nog heel lang dichtbij kan houden.

Maleisie was de afsluiter van mijn trip. Een zeer ontwikkeld land, zeker in vergelijking met Cambodja en Myanmar. En meer dan bijzonder om dit samen met mijn ouders te kunnen ondernemen. Maleisie was een land met;
wilde dieren, zoals neusapen, makaken (minder leuk), zilverrug langstaarten, zee arenden, neushoornvogels, limuur en krabben in vele vormen en maten. En semi wild de orang oetangs. Wat een belevenis om deze dieren zo voorbij te zien komen.
grotten, bergen, stranden, mangroven, jungle; we hebben vele verschillende vormen van natuurschoon gezien en beleefd
de Iban. Een prachtige ontmoeting met deze lieve en gastvrije mensen
jammergenoeg ook het land van een darmbacterie, urineweg infectie en tot slot een maagslijmvlies ontsteking.
het land van de Mee Mamak, Laksa, straateten, stoomboot….jammer genoeg heb ik daar minder van kunnen genieten. Pap heeft dit voor me gedaan.
een land met jammergenoeg steeds meer palmoliebomen en steeds minder oerwoud
een trip met boten, bussen, busjes, ferry, bootjes, vliegtuigen, fietsen en te voet.
een (1) land met vele verschillende religies en leefvormen. Een diversiteit waar ze super trots op zijn.
een avontuur dat ik met mijn ouders heb beleefd! Een zeer bijzondere en prachtige trip en ervaring voor ons alledrie die we nooit meer gaan vergeten.

Trimah kasi! Samma samma…..
Liefs, Wen

  • 29 Januari 2014 - 21:51

    Sylvia:

    Welkom terug in nederland en probeer zo lang mogelijk na te genieten!!!!!!!
    Ik heb genoten van je verhalen, alles bijelkaar een aardig boek!
    Tot snel,
    Sylvia

  • 29 Januari 2014 - 22:27

    Harald:

    Welkom thuis! Deze ervaring nemen ze je nooit meer af! Je kunt altijd in gedachten even teruggaan naar de mooie momenten die je beleefd hebt (doe ik ook nog regelmatig, maar dan naar zuid- en midden amerika :)
    En zelfs minder leuke momenten kunnen toch bijzondere herinneringen geven.

  • 30 Januari 2014 - 07:50

    D, T, J En D:

    Wen, welkom thuis hebben volop genoten van je verhalen. Hopen je binnenkort weer live te kunnen spreken.

    Liefs en dikke kus en knuffel van ons allemaal.

  • 01 Februari 2014 - 14:39

    Mam En Pap:

    Hoi lieve schat Wendy, Hartelijk dank voor jou laatste verslag van ons geweldige avontuur. Het was een genot om dit samen met jouw te beleven en het is een onvergetelijke reis geworden mede dankzij jouw cordate optreden in enkele penibele situaties, maar dat terzijde. Met zo'n reistijger er bij kom je op de mooiste plekjes en bij de beste eettentjes terecht. Jij hebt een geweldige bijdrage geleverd om deze reis ook voor ons tot de mooiste te maken die wij ooit ondernomen hebben. Nogmaals dank lieverd en nu maar weer aan het werk of pensioen of toch maar weer nieuwe reisplannen maken? Liefs Mam en Pap.

  • 02 Februari 2014 - 15:42

    Barry:

    hallo wekom terug op nederlandse bodem, jullie hebben weer een heerlijk avontuur achter de rug, en een hele hoop dingen gezien en meegemaakt, maak er een mooi fotoboek van en kom de mooie verhalen vertellen
    groetjes beppie en barry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 65608

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: