Vreselijk vlucht schema - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu Vreselijk vlucht schema - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Wendy Voorn - WaarBenJij.nu

Vreselijk vlucht schema

Blijf op de hoogte en volg Wendy

14 Januari 2014 | Maleisië, Miri

Vandaag gaan we Borneo verlaten. En daarmee ook de jungle en de wilde dieren. Maar gelukkig staan er nog genoeg andere mooie dingen op het programma.
We kunnen redelijk rustig aan doen in de ochtend. Het vliegveld is dichtbij en hoeven daar slechts een uurtje eerder te vertrekken vanuit het NP.
Na het eten pakken we onze koffers en checken uit. Daar hebben we ook nog tijd om een certificaat te laten maken. Alle grotten en wandelingen die we hebben gedaan staan erop vermeld. Een leuk aandenken.
Om negen zitten we klaar voor onze pick-up. Deze komt echter niet opdagen. Na 15 min regelen we zelf vervolg. Op vliegveld laten we onze koffers scannen. Grappig dat ik daarna nog iets in m'n tas mag stoppen. Waterdichte security?! We checken in en lopen naar vertrek ruimte. Daar wordt m'n tas gescand op het moment dat het personeel nog niet aanwezig is. Gelukkig is Mulu een prachtig vredig plaatsje midden in de jungle. De boarding tijd is inmiddels vertrekken naar er is nog steeds geen vliegtuig. Het vliegveld is zo klein dat er 1 vliegtuig per keer aanwezig is, op de baan (zowel start-, taxi- als landingsbaan). Een kwartiertje voor vertrek krijgen we te horen dat onze vlucht is geannuleerd. Door de lage wolken in Mulu en het slechts weer in Miri is het onverantwoord een vliegtuig te vliegen. De volgende vlucht gaat tegen twee uur. Heel vervelend want daarmee missen we onze aansluitende vlucht in Miri. Aangezien we dan met air asia vliegen kan Maleisië airlines niets voor ons doen. Dan gaat m'n organisatie motor aan. De gids (chauffeur) die ons niet ophaalde is inmiddels aanwezig op vliegveld. Hij doet echter weinig. We kunnen reisbureau niet bereiken. Ik probeer het via andere route; onze chauffeur naar de Iban. Hij gaat voor ons bellen. We krijgen kort daarna van hem te horen dat we zelf tickets moeten gaan zoeken. Na veel heen en weer gebel en gecheck hebben we drie stoelen op vliegtuig van Miri naar KL gevonden. Ze zijn gereserveerd en moeten in Miri nog bevestigd worden.
Als alles is geregeld komt Ipoi toevallig langs op vliegveld. Hij verbaast hem dat we er nog zijn en dat Petrus er niet is. Hij gaat hem direct halen. Als Petrus er is wordt het echter weer verwarrender. We hebben onze tickets voor 1300 en hij zegt dat ze maar 400 kosten. En wie gaat dur vergoeden; heeft ons reisbureau hier iets over te zeggen. Hij maakt het vooral onduidelijker. Zijn 400 vlucht blijkt een andere te zijn. En gelukkig; hij kan blijkbaar toch Saloman aan de telefoon krijgen en die legt me uit dat het onze verzekering is waarmee we te maken hebben. Het reisbureau doet er niets mee. We besluiten het zo te laten. We willen graag zo snel mogelijk naar KL. Als alles beetje rustig is, is het alweer tijd om te lunchen. Met ons bonnetje van MASwings halen we iets bij cafetaria op vliegveld. En dan begeven we ons naar vertrek hal. Het is alweer 1 uur. En dan... Komt er denk ik bijna weer geen vliegtuig. Het weer is nog slechter dan vanochtend. Het regent dat het giet en wolken hangen nog steeds erg laag. Maar gelukkig; verlaat, maar daar is een vliegtuig.
We boarden en vertrekken. Pittig vlucht met veel turbulentie. Maar we komen na half uurtje veilig aan in Miri. Daar pakken we onze koffers, laten ze weer scannen en op zoek naar boardings passes. Van counter, naar counter wordt ik daarna verwezen naar een manager van MASwings. Ik vertel nogmaals het verhaal en nadat hij alle documenten heeft nagelopen kan hij ons een plekje geven op de eerstvolgende vlucht naar KL. En wel voor 600 ringit. We eten nog klein hapje en gaan boarden.
Ook deze vlucht is zeer onrustig. Weer veel turbulentie. Maar met filmpje op m'n hoofd kom ik de twee uur wel door.
Onderweg bedenk ik me wel ineens dat we nu te maken krijgen met ander reisbureau. En dat we Ali wel precies hebben verteld welke vlucht we hebben maar dat hij dat wellicht niet heeft kunnen doorgeven aan reisbureau in west Maleisië. Deze twee zijn niet gekoppeld. Als we aankomen is er dan ook geen chauffeur. Ik bel direct met happy trails en leg situatie uit. De chauffeur is al die tijd op ons blijven wachten en ze zal m naar ons toesturen. Na klein 10 min vinden we m. En kunnen we op weg naar Melalakka. Na klein twee uur komen we aan. We zitten in de Chinese wijk. Wat een geweldig leuke straatjes en panden. Hier kan ik me wel vermaken. Ons hotel heeft een mooie binnentuin en prachtige oude kamers. Nadat we koffers hebben gedumpt lopen we nog een rondje. Het is nog steeds druk op straat. Dan ben ik niet echt gewend. Meeste steden die ik tot nu toe zag waren rond tien toch erg rustig. We drinken nog wat en lopen stukje door centrum. Daarna terug naar kamer en heerlijk moe m'n bed in. Ons west Maleisië avontuur kan beginnen.

  • 17 Januari 2014 - 05:25

    Nicole:

    Wat een coole foto! Ziet er echt fantastisch uit. Maar wat een gedoe op dat vliegveld. Gelukkig dat t dan uiteindelijk toch wel weer goed komt. Leuk stadje hè dat Melaka?! Hebben we ook super lekker gegeten.enjot! Xxx

  • 17 Januari 2014 - 11:23

    Tineke:

    Ja soms zit het tegen. Maar dat mag de pret niet drukken. Alles is goed gekomen. Ben benieuwd naar het vervolg van West Maleisie. Leuk hoor al die verhalen!

  • 17 Januari 2014 - 11:33

    Daphne:

    Het is altijd maar de vraag of het gaat zoals je van te voren had gepland. Je bent gelukkig goed aangekome. Geniet er maar van! Groetjes Daphne

  • 17 Januari 2014 - 13:01

    Mingi:

    Leuk om je verhalen te lezen en t van een "behoorlijke" afstand mee te maken hahaha..

    Geniet! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Reizen is een grote passie. En zodra ik kan, pak ik mijn rugzak en ga ik op pad. In Azië heb ik al vele avonturen mogen beleven, maar sinds 2014 heb ik ook Zuid Amerika leren kennen. En hopelijk nog veel meer van deze wereld.... Met deze dagboeken houd ik je op de hoogte van mijn avonturen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 65589

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Op safari in Zuid-Afrika

18 Oktober 2014 - 07 November 2014

Naar de jungle van Suriname

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Mijn grote Azie avontuur

14 November 2010 - 18 December 2010

Laos en Cambodja

14 November 2007 - 13 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: